تبلیغات روی بدنه‌ی اتوبوس‌ها

 

در حوزه تبلیغات محیطی اتوبوس‌ها هم به عنوان رسانه‌‌ی تبلیغاتی در نظر گرفته شده و توسط تبلیغ‌کنندگان برای رساندن پیام تبیلغاتی به مردم استفاده می‌شوند. معمولاً از بدنه اتوبوس‌ها برای معرفی برندهای تجاری استفاده می‌شود، اما برای پیام‌های کمپین تبلیغاتی نیز کاربرد دارند. اتوبوس ها همچنین ممکن است به عنوان بخشی از یک کمپین سیاسی یا تبلیغاتی یا به عنوان ابزاری در یک شرکت تجاری استفاده شوند.
تبلیغات روی اتوبوس قدمت زیادی دارد و از زمانی که اتوبوس‌‌ها را در خیابان به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل شاهد بودیم، تبلیغات روی آن‌ها نیز حضور داشته‌اند و یکی از مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین رسانه‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف محسوب می‌شوند. تبلیغات اتوبوس دید و تحرک بالایی دارد. پیام شما همیشه در حال حرکت است و تاثیر و دسترسی را ارائه می‌دهد زیرا "اتوبوس به جایی می‌رود که مردم می‌روند". اگر به دنبال دستیابی به مخاطبان گسترده با پیام برند خود هستید، استفاده از تبلیغات روی بدنه اتوبوس ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تبلیغات روی اتوبوس می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. رایج‌ترین آن، روی بدنه اتوبوس است که یک نوار ثابت را در امتداد بیرونی خود اتوبوس نشان می‌دهد. این تبلیغات برای افراد خارج از اتوبوس قابل مشاهده است و معمولاً افراد در حالی که در ترافیک هستند یا در امتداد خیابان راه می‌روند و یا در ایستگاه منتظر هستند این تبلیغات را مشاهده می‌کنند.
تبلیغات محیطی به ویژه در جذب طیف گسترده‌ای از بینندگان عمومی موثر است. قالب‌های سنتی مانند بیلبوردها تقریباً توسط هر جمعیتی به طور یکسان مشاهده می‌شود، اما تبلیغات روی بدنه اتوبوس به ویژه در هدف قرار دادن مسافران مؤثر است. از آنجایی که اتوبوس‌ها بر اساس برنامه‌هایی حرکت می‌کنند که نزدیک به ترافیک ساعت شلوغی هستند، در زمان‌های معمول رفت‌وآمد بیشتر قابل مشاهده هستند.

 

تبلیغ روی بدنه اتوبوس

 

تبلیغات روی اتوبوس می‌تواند به صورت گرافیکی، متنی ساده یا سایر اطلاعات بصری باشد. تبلیغات را می‌توان در قالب‌های مختلف از پشت اتوبوس تا پوسترهای کناری و بدنه کامل تولید کرد. برای یک کمپین تبلیغاتی موفق محیطی، هر نوع تبلیغ اتوبوسی هر روز توسط هزاران نفر قابل مشاهده و به خاطر سپرده خواهد شد.

ویژگی های تبلیغ در روی بدنه اتوبوس ها به صورت زیر می‌باشد:
مخاطب گسترده: امروزه شاهد حجم زیادی از خودروها در خیابان‌ هستیم، بنابراین تبلیغات درج شده بر روی اتوبوس‌ها با ابعاد بزرگ در معرض دید عابرین پیاده و رانندگان نیز قرار می‌گیرند.
ماندگاری در ذهن مخاطب: بر اساس تحقیقات انجام شده، تبلیغاتی که بر روی وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شوند تا میزان ۹۷ درصد در ذهن مخاطب، مجدد یادآوری می‌شوند.
قابلیت مشاهده بالا: بهترین راه برای اطمینان از اثر بخشی تبلیغات ترانزیتی، تکرار چندباره تبلیغ برای مخاطبین است. پیام‌های بازرگانیِ تلویزیونی و رادیویی را به راحتی می‌توان خاموش کرد، از آگهی‌های اینترنتی نیز به سادگی می‌توان چشم پوشید،‌ اما این امر برای تبلیغات روی وسایل حمل‌ونقل عمومی فرق می‌کند و مخاطب در هر زاویه‌ای که قرار بگیرد باز هم این تبلیغات در مقابل چشم وی خواهند بود.

در صورتی که شما هم این روش از تبلیغات محیطی را برای برند خود انتخاب کرده‌اید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان بینش‌مدیا تماس بگیرید.