برند یا نام تجاری چیست؟

آیا می دانید نام تجاری چیست؟ آیا می دانید نام تجاری در فروش محصولات شما چقدر نقش دارد؟ برند چه میزان در معروف شدن محصول شما تأثیر دارد؟ حتماً شده شما به یک بازار می روید و از یک محصول خوشتان می آید و با خود می گویید شاید مغازه ای دیگر محصول مورد نظر شما را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری داشته باشد. و بعد از گشت و گذار در بازار متوجه می شوید که اشتباه فکر کردید و همان مکان اولی که محصول را دیدید، بهتر است و یا در بازار پیدا نمی شود و فقط همان جا آن محصول را دارد. ولی هر کاری می کنید و هر چقدر دنبال آن مغازه مورد نظر هستید پیدایش نمی کنید و آخر سر بیخیال می شوید. خب به نظر شما اگر آن مغازه یا شرکت یک نام تجاری مناسب می داشت این اتفاق برای شما می افتاد؟ من که اینطور فکر نمی کنم. خیلی وقت ها برای خود من پیش آمده است که در خیابان در حال گذر هستم، چشمم به یک نام یک فروشگاه یا شرکت می افتد که کلاً بی معنی است و با خودم می گویم چقدر مسخره، ولی همین نامی که از نظر بنده معنی ندارد به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن می روم و با بقیه در مورد آن گفت و گو می کنم و از همه مهم تر دیگر می دانم که در این خیابان این فروشگاه که نامش فلان است چه محصولاتی برای فروش دارد.مقاله در مورد نام تجاری یا برند به کلیه مطالبی که به آن مربوط می شود را مورد بررسی قرار داده و مطالب جالبی را دور هم جمع کرده تا یک مطلب خوب تولید شود. تعریف نام تجاری، ارزش نام برند، استراتژی برای نام گذاری، نام تجاری قوی و مناسب برای محصول ما، طراحی آرم، مزایا و معایب آن و برند سازی در ایران از جمله عناوین مهمی هستند که در این  مقاله آمده اند.

نام تجاری چیست؟ چگونگی طراحی یک برند متفاوت

نام تجاری یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب و کار، بزرگ یا کوچک، خرده فروشی و یا عمده فروشی  است . بازار به طور فزاینده ای رقابتی است. اما دقیقا نام تجاری چه می کند ؟”نام تجاری” چیست؟ چگونه یک کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

تعریف نام تجاری 

به عبارت ساده، نام تجاری تحقق وعده ها به مشتریان می باشد. این به آنها می گوید آنچه را که آنها می توانند از محصولات و خدمات خود انتظار داشته باشند، و آن را از رقبای شما متمایز ببینند.پایه و اساس خود و اینکه شما کی هستید و تا حدی یافتن مشتریان هدف به وسیله نام تجاری و آرم خوب محقق می شود. وب سایت خود را، بسته بندی و مواد تبلیغاتی و …. را باید با آرم خود ادغام و مرتبط کنید.

استراتژی نام تجاری و حقوق صاحبان سهام

استراتژی نام تجاری شما این است که چگونه، چه، کجا، کی و چه کسی شما را در برقراری ارتباط و تحویل در پیام های خود با نام تجاری برنامه ریزی و همراهی کند. بخشی از استراتژی نام تجاری تبلیغات است. کانال های توزیع نیز بخشی از استراتژی نام تجاری شما هستند و شما را در برقراری ارتباط بصری و شفاهی کمک می کنند. نام تجاری استراتژیک منجر به حقوق صاحبان سهام با نام تجاری قوی، که به معنی ارزش افزوده محصولات یا خدمات شرکت است. مثال بارز  این موضوع شرکت کوکا کولا در مقابل نوشابه عمومی است. از آنجا که کوکا کولا ساخته شده است حقوق صاحبان سهام با نام تجاری قدرتمند، می تواند به این کمپانی کمک کند محصولات خود را شارژکند و مشتریان قیمت بالاتر پرداخت کنند.نام تجاری یکی از سیگنال های قدرتمند است. با این حال، بسیاری از مردم برای بیان نام تجاری خود قبل ازاینکه آن را به طور کامل تعریف کنند به اشتباه  تلاش می کنند، اغلب انتخاب یک نام بدون در نظر گرفتن تمایز، طول عمر، فونتیک و علامت تجاری-توانایی کاری نادرست است. نام تجاری خود را بیش از فقط یک کلمه انتخاب نکنید. نام تجاری بی اهمیت نیست، آن یک سیگنال و هسته بین مصرف کنندگان است. فراهم کردن نام ملموس به یک مفهوم  به مخاطبان برای شناسایی و افتراق نام تجاری شما از دیگران کمک میکند در غیر این صورت برای آنها نامحسوس خواهد بود و ارتباط آنها را با شما قطع خواهد کرد. مگر در مواردی که شما می دانید چگونه برای برقراری ارتباط تلاش کنید، شما ممکن است در نهایت سیگنال های خود را مخلوط کنید.نام تجاری برتر به موفقیت آن بستگی دارد. قبل از ایجاد نام تجاری باید آرم موفقی طراحی شده باشد. روند در حال توسعه هویت، به طور خاص یک هویت کلامی، می تواند به عنوان خلاقیت تحت محدودیت تعریف شود. اغلب، نام های تجاری تنها در یک کلمه،نشان دهنده معنی بزرگتری به مصرف کنندگان هستند و به آنها یک مفهوم و یک وعده را منتقل می کنند.روش های انتخاب نام تجاری روش های مختلفی برای انتخاب یک نام تجاری وجود دارد. حق انتخاب نام از قانونی قابل حمایت است و در فضای بازار با توجه به هدف قرار میگیرد. یک نام خوب توجه شما را جلب می کند. نام بزرگ و موفق نامی است که جذاب، الهام بخش و از همه مهم‌تر باعث تفکرو درک مصرف کنندگان شود. نام شما باید ذهن مصرف کنندگان و بازار را درگیر خود کند.نام تجاری شما یک ابزار قدرتمند است برای کمک به ترجمه کسب و کار شما و یک پیام مصرف کننده محور است.نام تجاری تداعی کننده انجمن معنایی و تحقق یک وعده است.پس از اولین برخورد، برخی از نام ها پر از معنا هستند، در حالی که دیگران خالی هستند و با معنی در طول زمان پر شده اند.با وجود این ویژگی های منحصر به فرد، نام تجاری به مدت طولانی به اشتباه گرفته می شود.در برخی از موارد  نام تجاری قربانی معناشناسی می شود. همه شرکت ها هر کاری را با دقت انجام می دهند که به شهرت خود آسیب نرسانند، به طور مستقیم  این درک از کنایه ویل راجرز حاصل می شود: ” یک عمر برای ساخت یک شهرت طول می کشد  است، اما شما می توانید آن را در یک دقیقه از دست بدهید.”حقوق صاحبان سهام و نام تجاری عبارت مورد استفاده در صنعت بازاریابی است که ایده ارزش داشتن یک نام تجاری  شناخته شده است بر اساس این ایده صاحب یک نام تجاری شناخته شده می تواند پول بیشتری از تولید محصولات با نام تجاری شناخته شده نسبت به محصولات با نام کمتر شناخته شده به دست بیاورد، مصرف کنندگان بر این باورند که کیفیت و ویژگی های محصول با نام شناخته شده بهتر از محصولات با نام کمتر شناخته شده است.

مزایای استفاده از برند

بعضی از محققان بازاریابی نتیجه گرفته اند که مارک یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است، به عنوان حقوق صاحبان سهام نام تجاری یکی از عواملی است که می تواند ارزش مالی صاحب نام تجاری را افزایش دهد. بعضی ازعناصر هستند که می توانند در ارزیابی از حقوق صاحبان سهام با نام تجاری کمک کنند که شامل (اما نه محدود به تغییر سهم بازار، حاشیه سود، به رسمیت شناختن مصرف کننده از آرم و دیگر عناصر بصری، انجمن زبان با نام تجاری ساخته شده توسط مصرف کنندگان، برداشت های مصرف کنندگان از کیفیت و دیگر ارزش های نام تجاری مربوطه می شود.دانش مصرف کنندگان در مورد یک نام تجاری نیز حاکم بر تولید کنندگان و تبلیغ بازار با نام تجاری است. ارزش ویژه برند از طریق سرمایه گذاری استراتژیک در کانال های ارتباطی و آموزش و پرورش در بازار ایجاد شده و قدردانی از طریق رشد اقتصادی در حاشیه سود، سهم بازار، ارزش اعتبار، و انجمن های حیاتی است..حقوق صاحبان سهام با نام تجاری استراتژیک بسیار مهم است، اما برای تعیین کمیت معروف دشوار است. بسیاری از کارشناسان ابزارها را برای تجزیه و تحلیل این دارایی توسعه داده اند، اما توافق کردند که هیچ راهی برای اندازه گیری آن وجود ندارد.

نظر خود را بنویسید

  • هنوز نظری برای این پست ارسال نشده است. اولین نظر را شما ارسال کنید!

نظر خود را بنویسید